top of page
חיפוש

תמ"א 38

תוכנית תמ"א 38 היא הכרטיס שלכם להבטיח את ביטחונכם וביטחון דירתכם בעת רעידת אדמה, ובו בזמן גם ליהנות מבניין יפה ומרשים יותר, וגם להגדיל את ערך דירתכם – עסקת חבילה מצוינת, וללא צורך בהוצאה כלכלית מצדכם.

מדוע זה כדאי לכם?

  • הגנה מפני רעשי אדמה

  • שיפור רמת הבטיחות וחוזק המבנה

  • שיפוץ חוץ ופנים מקיף במבנה

  • השבחת הנכס והעלאת ערך הדירות בו

  • מקסימום תמורה באפס עלות

משרד אלי סידאוי, שמאות וייעוץ מקרקעין ונדל"ן, עומד לשירותכם למתן ייעוץ ולליווי מקצועי, על מנת שגם אתם תוכלו ליהנות מכל יתרונותיה של תמ"א 38 לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. לרשותו של המשרד צוות של שמאי מקרקעין מומחים, יועץ משפטי, כלכלן, מהנדס ביקורת מבנים ועוד, המסוגל לספק מענה מקיף לכל שאלה הנוגעת להיתכנות מימוש התוכנית במבנה שלכם. חושבים על חיזוק הבניין שלכם במסגרת תמ"א 38? חייגו לקבלת ייעוץ מקצועי: 502506 - 1700

מהי תמ"א 38?

רעידת אדמה גדולה בישראל היא רק שאלה של זמן. כל המומחים לעניין תמימי דעים בעניין, ובטוחים שרעש אדמה גדול צפוי באזורנו בשנים הקרובות, ובעקבותיו צפויים לקרוס מבנים שלמים על השוהים בהם. ב-30 השנים האחרונות כל המבנים בישראל נבנים תוך מחשבה מוקדמת על מיגון מפני רעידות אדמה, אולם קודמיהם חסרים הגנה זו. כדי לצמצם את ממדי האסון, מדינת ישראל הנהיגה את תוכנית מתאר ארצית 38 לחיזוק מבנים קיימים כנגד רעידות אדמה. התוכנית מאפשרת לדיירי בניינים שנבנו בטרם ה-1 בינואר 1980 לחזק את בניין מגוריהם מפני רעידת אדמה, ובו בזמן גם לשפץ אותו, כל זאת ללא עלות מצידם.

איך זה עובד?

מכיוון שמדינת ישראל לא יכלה לשאת בעצמה בהוצאות הכספיות הגדולות הכרוכות בחיזוקם של כמעט מחצית מהבניינים בארץ, היא הנהיגה את תמ"א 38, שמתמרצת יזמים פרטיים לבצע בעצמם את עבודות חיזוק המבנה. היזמים הפרטיים יחזקו את המבנה הישן בתמורה לזכויות הבנייה על הגג, שיינתנו להם על ידי דיירי הבניין. כך הם יוכלו ליהנות מרווחי מכירת יחידות הדיור הנוספות. גם לדיירי הבניינים הישנים תמ"א 38 מעניקה תמריץ משמעותי: בתמורה למסירת זכויות הבנייה ליזם הפרטי, הם ייהנו לא רק מחיזוק וממיגון הבניין מפני רעידות אדמה, אלא גם משיפוץ כללי של הבניין, שישדרג את איכות חייהם ויעלה את שווי הנכס שלהם - לעתים בערך של כ-50% משוויי הקודם - וכל זאת מבלי לשלם מכיסם שקל אחד.

איך ניתן ליישם את התוכנית גם בבניין שלכם?

אם אתם מתגוררים בבניין שנבנה לפני ה-1 בינואר 1980, עליכם קודם כל להשיג את הסכמתם של לפחות שני שליש מהדיירים בבניין. לאחר מכן, עליכם להזמין שמאי מקרקעין שיעריך את שווי זכויות הבנייה בגג הבניין שלכם. כמו כן, עליכם לפנות ליזמים פרטיים (לעיתים רבות היזמים הם שפונים מיוזמתם לבניינים אטרקטיביים במטרה לשכנעם ליישם את התוכנית) ולהציג בפניהם את רשימת הדרישות שגיבשתם מראש. רשימה זו תכיל את כל עבודות השיפוץ הנוספות לחיזוק הבניין: התקנת מעלית, שיפוץ החזית, שיפוץ הלובי וחדר המדרגות, תוספת של מרפסת או ממ"ד לכל דירה, החלפת תשתיות, סלילת מגרשי חניה ועוד. לאחר שבחרתם יזם שיבצע עבורכם את תמ"א 38, בהתאם לניסיונו, לביטחונות שלו ולתוספות שהוא מציע לכם, עליכם לקבל הערכת שמאי מקרקעין לבירור האם שווי זכויות הבנייה על הגג גבוה יותר משווי עבודות השיפוצים שביקשתם. אם ערך הגג גבוה יותר, היזם ישלם לכל דייר את ההפרש הכספי. אם ערך הגג נמוך יותר, עליכם לצמצם את דרישותיכם או להוסיף כסף בעצמכם. לכל אורך הדרך עליכם להיעזר בעורך דין המתמחה בתמ"א 38, כמו גם בשמאי מקרקעין, שיבטיחו את זכויותיכם ושהיזם הפרטי יעמוד בכל התחייבויותיו.

למידע נוסף וכדי לברר האם אפשר ליישם את התוכנית בבניינכם, צרו קשר עוד היום עם אלי סידאוי.


4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page