top of page
חיפוש

ניהול נכסים

למה ניהול נכסים, ע"י חברה שמתמחה בכך, היא השקעה משתלמת

לפעמים קורה שישנו נכס ללא בעלים או נכס שהבעלים שלו לא יכולים לטפל בו. במקרים כאלו ישנו שירות המכונה ניהול נכסים. שירות זה לא ניתן על ידי אנשים רגילים אלא אנשי מקצוע המבינים היטב בנדל"ן,בדרך כלל שמאי מקרקעין.

ניהול נכסים מתייחס בדרך כלל לטיפול בנדל"ן, כלומר מנהל הנכס משכיר אותו, מטפל בו ומייצג את בעל הנכס בפני השוכר. הנכס יכול להיות בית, דירה, חנות או כל דבר אחר. בדרך כלל ניהול נכסים זה שירות שפונים אליו משתי סיבות: ניהול עיזבון או ניהול נכסים מטעם אדם הנמצא בחו"ל.

ניהול עיזבון קוראים מקרים בהם איש מבוגר נפטר מבלי להשאיר צוואה, ויש לו כמה יורשים פוטנציאליים שלא מצליחים לחלק ביניהם את הרכוש. משפט ירושה יכול להימשך שנים רבות, בינתיים הנכס עומד מבלי שמשתמשים בו וגורם להפסדים במקום להביא רווחים. במצבים כאלה בדרך כלל ממנים מנהל נכסים שעוסק בהשכרת הנכס, בשמירה על תקינותו ושמירה על הרווחים שהנכס מניב. במצב כזה יש כמה יתרונות לניהול נכסים. בית שעומד נטוש מתחיל לצבור בלאי, עד שהוא מגיע למצב שלא ניתן לעשות בו שימוש. אחרי שגנבים מגלים שאף אחד לא גר בבית הזה, פורצים אליו באמצעות שבירת חלונות, ומוציאים את כל מה שאפשר. אחרי הגנבים נכנסים לשם חתולים ומטנפים את המקום. נוצר בלאי מואץ של הנכס. פרט לכך, כל התקופה שבה הבית עומד ריק, הוא עדיין מחויב בתשלומי ארנונה, וזה תשלומים שנצברים לחובתו של מי שיזכה בבית בסופו של דבר. השכרת הנכס פותרת את כל הבעיות הללו. הדיירים מחויבים לשמור על תקינותו של הבית ולשלם ארנונה. כך נפתרות שתי הבעיות שפורטו כאן.

ניהול נכסים של אדם השוהה בחו"ל

כיום יש לא מעט תופעות של ישראלים החיים דרך קבע בחו"ל ויש להם דירה בישראל. הם לא יכולים לטפל בצרכים של הדיירים בדירה, אך הם גם לא רוצים להשאיר את הנכס ריק. במצבים כאלו פונים לשירות ניהול נכסים. מנהל הנכסים ידאג למצוא דיירים ויעמוד איתם בקשר בכל הנוגע לתשלומי שכר דירה וסידור תקלות. במידה ויהיה צורך בהחלפת דיירים, מנהל הנכסים ידאג לזה. ניהול נכסים כולל גם שמירה על תקינות כל המערכות בנכס, כך שאם תהיה תקלה כלשהי, מנהל הנכס ידאג להזמין אנשי מקצוע שיפתרו אותה.

בחירה באיש המקצוע הנכון לניהול נכסים

איש המקצוע הנכון לניהול נכסים הוא שמאי מקרקעין, וזה בעיקר בגלל ששמאי יודע להעריך נכון את המחיר הריאלי הנכון ביותר שבו ניתן להשכיר את הנכס, כך שהנכס לא יפסיד כסף. שמאי מקרקעין, המכיר את מגמות השוק, יכול לתת המלצה לבעל הנכס האם כדאי לשמור עליו ולהעבירו להשכרה או שמה עדיף למכור. העברת הנכס לניהולו של שמאי מקרקעין מבטיחה לבעל הנכס את ההכנסה הגבוהה ביותר שאפשר להפיק ממנו.

ניהול נכסי דירות ואחזקת מבנים לדיור/ עסקי

יתרון נוסף לניהול נכסים ע"י משרד שמאים הוא הידיעה המוחלטת על מצבו של הנכס הכל רגע. כלומר, בניגוד לניהול ע"י חברת תיווך (שממילא מתרכזת בדיור בלבד) הרי שמשרד השמאות יוכל להציע, באופן שוטף, רכים להשביח את הנכס ולמנוע את ירידת ערכו.

ניהול נכס ע"י משרד שמאיי המקרקעין של אלי סידאוי, חברה מומחית לניהול נכסים

אלי סידאוי הוא שמאי מקרקעין מוסמך המציע לכם שירותי ניהול נכסים. אנו נדאגלנכס שלכם כאילו היה שלנו ונחסוך לכם הרבה כסף, טרדות וכאבי ראש מיותרים. צרו עימנו קשר ואנו נשמח לייעץ לכם!


3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page